Шрифт
Цвет
Графика
«Циничные карты» культурный шок в бесплатной онлайн игре!
Изображение точки

Чтобы увидеть режим дополненной реальности в действии:

1. Установите приложение ARTEFACT для iOS или Android;

2. Найдите выставку «History of Photography: 19th–20th Centuries»

3. Нажмите на кнопку «Распознать» и наведите камеру на экспонат;

Скрыть точки интересаПоказать точки интереса
Показать в высоком качестве

Ambrotype

Время создания
2015
Место создания
Nizhny Novgorod, Russia
Размер
9x12 cm
Техника
photography equipment
0
Открыть в приложении
#10

The ambrotype photographic process was one of the few photographic techniques that allowed a positive image to be produced directly onto the photographic material. The process was no different from making a glass negative using the wet plate collodion process (where negatives are created using glass plates, coated with a photosensitive mixture), the difference being that the ambrotype was intended to be viewed by reflected rather than transmitted light.

Some photographers were attentive enough to notice that even on ordinary film, still used by some today, a negative image can look like a positive one when viewed from the emulsion side against a dark background. This effect was integrated by backing the plate with black velvet or coating the back side of the plate with black varnish. Sometimes the emulsion was poured on a special dark glass, which was used to work on shadow areas.

The developer was specially modified to obtain a lighter tone of silver in the highlights. The technology was patented by the American photographer James Cutting in 1854. The term ambrotype was chosen because of the high durability of the photographs: another glass was glued on top of the emulsion, completely isolating the image from atmospheric gasses.

The term “ambrotype” was derived from the Ancient Greek words “ambrotos” meaning immortal, which, according to contemporaries, was characteristic of photographs of this type, and “typos” meaning impression. When compared to the rapidly fading albumen photographic prints of those years, ambrotypes seemed indeed eternal.

Like metal daguerreotypes (images on a metal plate covered with a layer of silver iodide), glass portraits had a mirror-like surface, which proved useful for some opportunistic portrait photographers of the 19th century. Knowing that customers trusted the technology that was more expensive and reliable, photographers often sold ambrotypes at an inflated price, passing them off as daguerreotypes. This quite harmless fraud scheme became all the more common with the advent of a new variety of ambrotypes backed with metal, known as tintypes or ferrotypes.

#11
читать дальшескрыть
00:00
00:00
1x

Ambrotype

Время создания
2015
Место создания
Nizhny Novgorod, Russia
Размер
9x12 cm
Техника
photography equipment
0
Наведите камеру вашего смартфона, чтобы открыть в приложении
Поделиться
ВконтактеОдноклассникиTelegram
Разместить на сайте
Скопировать ссылкуСкопировано
Скопировать код
Открыть в приложении
Чтобы увидеть режим дополненной реальности в действии:
  1. Установите приложение ARTEFACT для 
  2. iOS или Android;
  3. Найдите выставку «Картины в деталях»
  4. Нажмите на кнопку «Начать просмотр» и наведите камеру на картину;
  5. Перелистывайте картины на компьютере и следите за происходящим на экране смартфона.
 
«Циничные карты» культурный шок в бесплатной онлайн игре!
Мы используем Cookies
Во время посещения данного сайта, Минкультуры России может использовать общеотраслевую технологию, называемую cookie. Файлы cookie представляют собой небольшие фрагменты данных, которые временно сохраняются на вашем компьютере или мобильном устройстве, и обеспечивают более эффективную работу сайта. Продолжая просматривать данный сайт, Вы соглашаетесь с использованием файлов cookie и принимаете условия.
Подробнее об использованииСкрыть
Содержимое доступно только на русском

X

Нашли опечатку?...

%title%%type%