Шрифт
Цвет
Графика
«Циничные карты» культурный шок в бесплатной онлайн игре!
Изображение точки

Чтобы увидеть режим дополненной реальности в действии:

1. Установите приложение ARTEFACT для iOS или Android;

2. Найдите выставку «Books of the old house»

3. Нажмите на кнопку «Распознать» и наведите камеру на экспонат;

Скрыть точки интересаПоказать точки интереса

Anika the Brave Warrior

Время создания
1868
Техника
Litography of Golyshev
Выставка
1
Открыть в приложении
#1
Unknown author
Anika the Brave Warrior
#2
Many scenes of popular prints had primordially been of foreign origin, but firmly entrenched in Russian folklore, becoming folk poems or fairy tales, and even turning into fixed allegorical expressions. The poem of Anika the Brave Warrior refers to such folk ‘spiritual poetry’.

Anika the Brave Warrior is a popular print made by lithographic method.

Anika the Warrior became a character of fairground farcical performances and puppet shows, which were once beloved in Russia. The whole plot of this folk play was concentrated on the fact that Anika endlessly boasted of bravery, and in the final saw Death, certainly with a scythe, and got frightened and asked for mercy. Sometimes Petrushka came to the aid of Anika, chasing Death away with his stick.

Being a collective image, Anika the Warrior is a narrow-minded, cocky soldier, a braggart who cowards at the first fight with a serious opponent. Anika the Warrior is included into the saying ‘Anika the Warrior is sitting and howling’.
#8
Oh, you, Anikas the Warriors!
With old men, with women,
You can only fight!
From N.A.Nekrasov’s poem “Who Is Happy in Russia?” 
#9
Interestingly, this story is a kind of reflection of the Byzantine myth about the hero Digenes, who was nicknamed anikitos (“unbeatable”) for his exploits. Moreover, the name Nikita comes from there as well.
#3
#4
Popular prints are folk pictures printed on cheap paper from wooden or copper plates prior to the 1850’s, and afterwards mostly using the lithographic and chromolithographic technique.

Popular prints were a very popular decoration of peasant, merchant and petty-bourgeois houses.

Lithography (engraving on stone) is a cheaper and more advanced technology of making popular prints than xylography (engraving on wood) or engraving on copper.

Popular prints were often coloured. Some villages had special teams of women and children who unpretentiously painted black-and-white pictures in four colours. It was an important source of income for many people.
#5
Not the first image — lubok (‘the popular image’) ‘Hellish Monster.’ On the back of a snake-like monster sit devils with souls of sinners in their hands. The tongue, the teeth, the mouth, the womb of the serpent embody the punishment for human sins — ‘disobedience the law, self-indulgence, prerecision, ascent’, disobedience, violation, disobedience. XIX century. Author unknown
In the second image — lubok (‘the popular image’) of the XVIII century ‘Fools’. The author is also unknown.
#6
Popular fairy-tale prints were always divided into two parts: the upper one had an image; the lower one included some text in the frame. Both the parts had been engraved on the same plate.

Popular prints were of religious and secular content. Since 1850, they started to be censored. Unprintable and vulgar vocabulary had been used in the pictures far too often.

The text narrated as briefly as possible about the particular episode or conveyed in brief the meaning of the fairy tale or parable. There were few literate people among the commoners, so the picture had to be as clear as possible.
#7
…they clearly reflect the spirit of the people, serve as a precious tool for studies of their life and customs, give an idea of what their occupation in the arts was, acquaint with their beliefs, views and prejudices, with everything that was entertaining and amusing to them, that their wit affected.
So the Brockhaus and Efron Encyclopedic Dictionary assess the value of popular prints.
читать дальшескрыть

Anika the Brave Warrior

Время создания
1868
Техника
Litography of Golyshev
Выставка
1
Наведите камеру вашего смартфона, чтобы открыть в приложении
Поделиться
ВконтактеОдноклассникиTelegram
Разместить на сайте
Скопировать ссылкуСкопировано
Скопировать код
Открыть в приложении
Чтобы увидеть режим дополненной реальности в действии:
  1. Установите приложение ARTEFACT для 
  2. iOS или Android;
  3. Найдите выставку «Картины в деталях»
  4. Нажмите на кнопку «Начать просмотр» и наведите камеру на картину;
  5. Перелистывайте картины на компьютере и следите за происходящим на экране смартфона.
 
«Циничные карты» культурный шок в бесплатной онлайн игре!
Мы используем Cookies
Во время посещения данного сайта, Минкультуры России может использовать общеотраслевую технологию, называемую cookie. Файлы cookie представляют собой небольшие фрагменты данных, которые временно сохраняются на вашем компьютере или мобильном устройстве, и обеспечивают более эффективную работу сайта. Продолжая просматривать данный сайт, Вы соглашаетесь с использованием файлов cookie и принимаете условия.
Подробнее об использованииСкрыть
Содержимое доступно только на русском

X

Нашли опечатку?...

%title%%type%