Шрифт
Цвет
Графика
«Циничные карты» культурный шок в бесплатной онлайн игре!
Изображение точки

Чтобы увидеть режим дополненной реальности в действии:

1. Установите приложение ARTEFACT для iOS или Android;

2. Найдите выставку «Russian and Western European art»

3. Нажмите на кнопку «Распознать» и наведите камеру на экспонат;

Скрыть точки интересаПоказать точки интереса
Показать в высоком качестве

Madonna with Infant and John the Baptist

Время создания
17th century
Место создания
Western Europe
Размер
61,5x50 cm
Техника
oil, canvas
5
Открыть в приложении
#2
The painting “Madonna with Infant and John the Baptist” (“Madonna of the Goldfinch”) by the Venetian master Giovanni Battista Tiepolo (1696-1770) came to the museum from the Karacharovsky estate of the Counts Uvarov in 1918. It has a sticker with an inscription that it comes from the collection of Alexey Sergeevich Uvarov: “A. U. No. 37”. So it has a very reliable provenance (origin). However, during the canvas restoration in the 1990s, the experts of the Grabar Art Restoration Center doubted this attribution. It was suggested that the picture was painted not by the brilliant Tiepolo himself, but by one of his sons, Domenico Tiepolo (1727-1804). To the delight of museum workers and art lovers, the authorship of Giovanni Battista Tiepolo was returned to the Murom painting in 2020. It was concluded by an international team of experts — specialists in his work. The picture was studied in relation to the preparation of a large–scale exhibition “Tiepolo — Venice in the North”, held in Helsinki at the Finnish National Gallery. Tiepolo’s masterpiece, which had not left the Murom Museum for a century, became the main sensation of a major European project. At the Helsinki vernissage, the painting occupied a central place, and its image graced the cover of the exhibition catalog.
The canvas of Giovanni Battista Tiepolo, the last universal European master, the successor of the titans of the Renaissance, presents a favorite plot of Western Renaissance masters — Madonna with Infant Christ. As in our picture, they often depicted the second child, a little older than Jesus, his relative on the mother’s side — the future John the Baptist. The Blessed Virgin on the canvas is exquisite, subtle and sad. The face with half-closed eyes looks haggard. Madonna’s skin is white, transparent, with a barely noticeable blush; it is like porcelain, it glows from the inside. The master achieves this effect by using various colorful tones on the face. Dark shadows on the temple and at the eyes make her skin radiant according to the laws of contrast. All the characters in the picture are touchingly connected with each other, their looks and gestures hide the secret of the coming suffering of Jesus Christ for humanity.
читать дальшескрыть
00:00
00:00
1x

Madonna with Infant and John the Baptist

Время создания
17th century
Место создания
Western Europe
Размер
61,5x50 cm
Техника
oil, canvas
5
Наведите камеру вашего смартфона, чтобы открыть в приложении
Поделиться
ВконтактеОдноклассникиTelegram
Разместить на сайте
Скопировать ссылкуСкопировано
Скопировать код
Открыть в приложении
Чтобы увидеть режим дополненной реальности в действии:
  1. Установите приложение ARTEFACT для 
  2. iOS или Android;
  3. Найдите выставку «Картины в деталях»
  4. Нажмите на кнопку «Начать просмотр» и наведите камеру на картину;
  5. Перелистывайте картины на компьютере и следите за происходящим на экране смартфона.
 
«Циничные карты» культурный шок в бесплатной онлайн игре!
Мы используем Cookies
Во время посещения данного сайта, Минкультуры России может использовать общеотраслевую технологию, называемую cookie. Файлы cookie представляют собой небольшие фрагменты данных, которые временно сохраняются на вашем компьютере или мобильном устройстве, и обеспечивают более эффективную работу сайта. Продолжая просматривать данный сайт, Вы соглашаетесь с использованием файлов cookie и принимаете условия.
Подробнее об использованииСкрыть
Содержимое доступно только на русском

X

Нашли опечатку?...

%title%%type%