Шрифт
Цвет
Графика
«Циничные карты» культурный шок в бесплатной онлайн игре!
Изображение точки

Чтобы увидеть режим дополненной реальности в действии:

1. Установите приложение ARTEFACT для iOS или Android;

2. Найдите выставку «Timeless Values. Classical Art»

3. Нажмите на кнопку «Распознать» и наведите камеру на экспонат;

Скрыть точки интересаПоказать точки интереса
Показать в высоком качестве

Annunciation

Время создания
1560s
Место создания
Italy
Размер
102x82 cm
Техника
oil on canvas
Коллекция
10
Открыть в приложении
#2
The 16th-century Italian artist Orazio Sammacchini’s “Annunciation”, displayed in the Tula Museum exhibition, is the only work of this artist presented in Russia. Sammacchini was the leading master of Mannerism in Bologna. It is a transitional direction from Renaissance to Baroque, characterized by loss of harmonic clarity of the artistic language.

The Annunciation theme was prevalent in European art, especially with mannerists. It expressed the tragedy of their worldview, a sense of the vibrancy of human destiny, penetrated by heavenly will. On this canvas, the messenger of the Lord, Archangel Gabriel, surrounded by angels, seems to rush into Mary’s room, proclaiming the Good News to her: she is chosen to become the Mother of the Lord’s Son. The Virgin Mary’s gesture expresses the humbling acceptance of divine will and resignation to her destiny. Grace descends upon her: dove, the symbol of the Holy Spirit in Christian art, emanates the divine radiance, the rays of which will now touch Mary. A basket with a cloth and a ball of string at Mary’s feet symbolizes the “weaving” of the Savior’s flesh in the womb of the Mother of Lord. And the white lily in the hands of the angels is a symbol of holiness and purity of spiritual thoughts.

The artistic embodiment of this plot in Sammacchini’s work is disharmonious. The acutely dynamic composition is overloaded, devoid of classical equilibrium. Space is tight and compressed. Only in the doorway, it develops in-depth. Instead of sublime idealized images, powerful, heavyweight figures of characters are on the canvas. It seems that the angel can hardly hold the cloud on which Gabriel is sitting. Here, Sammacchiini is influenced by Giorgio Vasari, from whom many artists of that time adopted fascination with Michelangelo’s sculptural language.

The canvas’s composition is imbued with the depicted figures’ energetic movement — both the Archangel Gabriel and the Virgin Mary. Bright coloring, a contrast to cold and warm shade, complex positions of heroes — all this is typical for Mannerism. Breaking the canons established in Renaissance art and bringing in a biased beginning into their works. Mannerists expressed a biased idea of the impossibility of achieving harmony with the world.
#11
Посмотреть в Госкаталоге
читать дальшескрыть
00:00
00:00
1x

Annunciation

Время создания
1560s
Место создания
Italy
Размер
102x82 cm
Техника
oil on canvas
Коллекция
10
Наведите камеру вашего смартфона, чтобы открыть в приложении
Поделиться
ВконтактеОдноклассникиTelegram
Разместить на сайте
Скопировать ссылкуСкопировано
Скопировать код
Открыть в приложении
Чтобы увидеть режим дополненной реальности в действии:
  1. Установите приложение ARTEFACT для 
  2. iOS или Android;
  3. Найдите выставку «Картины в деталях»
  4. Нажмите на кнопку «Начать просмотр» и наведите камеру на картину;
  5. Перелистывайте картины на компьютере и следите за происходящим на экране смартфона.
 
«Циничные карты» культурный шок в бесплатной онлайн игре!
Мы используем Cookies
Во время посещения данного сайта, Минкультуры России может использовать общеотраслевую технологию, называемую cookie. Файлы cookie представляют собой небольшие фрагменты данных, которые временно сохраняются на вашем компьютере или мобильном устройстве, и обеспечивают более эффективную работу сайта. Продолжая просматривать данный сайт, Вы соглашаетесь с использованием файлов cookie и принимаете условия.
Подробнее об использованииСкрыть
Содержимое доступно только на русском

X

Нашли опечатку?...

%title%%type%