Шрифт
Цвет
Графика
«Циничные карты» культурный шок в бесплатной онлайн игре!
Изображение точки

Чтобы увидеть режим дополненной реальности в действии:

1. Установите приложение ARTEFACT для iOS или Android;

2. Найдите выставку «Theater Legends»

3. Нажмите на кнопку «Распознать» и наведите камеру на экспонат;

Скрыть точки интересаПоказать точки интереса
Показать в высоком качестве

Portrait of Varvara Asenkova

Время создания
1838
Место создания
Paris
Размер
36,8x29,2 cm
Техника
paper, lithography
Коллекция
Выставка
11
Открыть в приложении
#2
Varvara Nikolayevna Asenkova was one of the most popular Russian actresses of the first half of the 19th century. She was not successful from the start, however: in 1830, Asenkova was expelled from the Saint Petersburg Theater School because of her “lack of skill.” Following the expulsion, Asenkova’s mother, who was an actress herself, asked her stage partner Ivan Sosnitsky, the famous actor of the Alexandrinsky Theater, to train her daughter. Later, Asenkova gave a wonderful performance at the benefit event organized by Sosnitsky, proving his lessons effective.

The debut of the young actress took place on January 21, 1835. That evening, she was to perform in two vaudevilles — “Suleiman the Second, or the Three Sultanas, ” and “Lorgnette, or Truth Hurts.” The audience welcomed Asenkova, and a year later the actress officially joined the troupe of the Alexandrinsky Theater.

Vaudevilles were quite popular at that time, and Asenkova played young heroines and cornets. She was especially good at travesti when she dressed up in a men’s suit and played a principal boy. Such roles included, for example, Junker Lelev from the vaudeville “The Hussar Station, or Fighting Fire with Fire, ” or the Count’s page Chérubin from the play “The Marriage of Figaro” by Beaumarchais.

Apart from vaudeville characters, Varvara Asenkova’s repertory also included tragic roles. When she played Shakespeare’s Ophelia, Asenkova chose psychological insights and realism over ostentatious pathos and clichés. The actress also played Sofia in Griboedov’s “Woe from Wit” and the Mayor’s daughter Maria Antonovna in Nikolai Gogol’s play “The Government Inspector.”

Asenkova’s dream was to have the leading role in the play “Esmeralda, or the Four Kinds of Love”, which was inspired by Victor Hugo’s novel “The Hunchback of Notre Dame.” However, Emperor Nicholas I flatly refused to grant permission for the staging, because the novel mentioned revolution, and the memories of the Decembrist Revolt were still vivid.

The play was eventually rewritten: the setting and characters’ personalities were changed with the exception of the characters’ names. In 1837, after being reviewed by the censorship committee, the play that was translated by the actor Vasily Andreyevich Karatygin was staged at the Alexandrinsky Theater with Varvara Asenkova as Esmeralda.
#12
The engraving by Stepan Galaktionov, the drawing by Alexander Bryullov. Varvara Asenkova as Junker Lelev, Ivan Sosnitsky as Ivan the gardener in the vaudeville “The Hussar Station, or More Mischiefs near Moscow” by Vladimir Orlov. 1832
#13
Portrait of Varvara Asenkova by an unknown painter. The second half of the 19th century
#14
Varvara Asenkova’s sewing table. The first half of the 19th century
#15
Portrait of Varvara Nikolaevna Asenkova as Esmeralda in the museum
#11
читать дальшескрыть
00:00
00:00
1x

Portrait of Varvara Asenkova

Время создания
1838
Место создания
Paris
Размер
36,8x29,2 cm
Техника
paper, lithography
Коллекция
Выставка
11
Наведите камеру вашего смартфона, чтобы открыть в приложении
Поделиться
ВконтактеОдноклассникиTelegram
Разместить на сайте
Скопировать ссылкуСкопировано
Скопировать код
Открыть в приложении
Чтобы увидеть режим дополненной реальности в действии:
  1. Установите приложение ARTEFACT для 
  2. iOS или Android;
  3. Найдите выставку «Картины в деталях»
  4. Нажмите на кнопку «Начать просмотр» и наведите камеру на картину;
  5. Перелистывайте картины на компьютере и следите за происходящим на экране смартфона.
 
«Циничные карты» культурный шок в бесплатной онлайн игре!
Мы используем Cookies
Во время посещения данного сайта, Минкультуры России может использовать общеотраслевую технологию, называемую cookie. Файлы cookie представляют собой небольшие фрагменты данных, которые временно сохраняются на вашем компьютере или мобильном устройстве, и обеспечивают более эффективную работу сайта. Продолжая просматривать данный сайт, Вы соглашаетесь с использованием файлов cookie и принимаете условия.
Подробнее об использованииСкрыть
Содержимое доступно только на русском

X

Нашли опечатку?...

%title%%type%