Шрифт
Цвет
Графика
«Циничные карты» культурный шок в бесплатной онлайн игре!
Изображение точки

Чтобы увидеть режим дополненной реальности в действии:

1. Установите приложение ARTEFACT для iOS или Android;

2. Найдите выставку «Journey Through the Centuries»

3. Нажмите на кнопку «Распознать» и наведите камеру на экспонат;

Скрыть точки интересаПоказать точки интереса
Показать в высоком качестве

Wagon for transporting shells

Время создания
the late 19th – early 20th centuries
Размер
60x30x30 cm
Техника
casting
6
Открыть в приложении
#4
Wagon for transporting shells
#2
The wagon for transporting shells was discovered by worker Mikhail Titov on February 12, 1960, during the excavation work in the forge shop of the Onega Tractor Plant. The find was immediately donated to the museum.

The wagon turned out to be two-axle, with four single flange wheels (the wheels with an elevated edge on one side, modern railway wagons have the same ones). The device is equipped with steel plates for shock absorption and a box-shaped body in which three cross rollers are installed to load and slide shells. A handle for pushing is attached to the front part. This wagon was made at the Alexandrovsky Shell Factory at the beginning of the 20th century. It was also used there. Heated blanks and cannons were transported on such wagons, most likely from a foundry to the drilling shop, and then to warehouses.

In 1788, Scottish engineer Charles Gascoigne, who was at the head of the Alexandrovsky Shell Factory, created and implemented the first Russian factory railway between the drilling and foundry shops. It was called the “cast-iron wheel-line”. Later, such wheel-lines were created inside and between other workshops of the factory.

Charles Gascoigne also brought an air blowing system to Petrozavodsk. The Lososinka River accelerated the wheel, oxygen entered the blast furnace through the air pipeline, the temperature increased and harmful impurities were burned off (sulfur and phosphorus, which could make cannons split when firing). In Charles Gascoigne’s time, cannons were cast as a whole, and the barrels were drilled in them later. That method increased the accuracy, as well as the range of fire.

At the Alexandrovsky Shell Factory, the first Russian steam engine was produced for pumping water at the Voitsky mine. Charles Gascoigne tried to reduce the cost of production by replacing black coal, which was ordered from England, by local firewood. However, the production of melting furnaces that used firewood turned out to be lower, and the innovation had to be abandoned.

Charles Gascoigne’s wheel-line stopped being relevant only at the beginning of the 20th century, when special overhead cranes appeared at the factory, with the help of which cannons were transported. After that, the floors were covered with cast-iron plates, and the rails were dismantled.
#6
читать дальшескрыть
00:00
00:00
1x

Wagon for transporting shells

Время создания
the late 19th – early 20th centuries
Размер
60x30x30 cm
Техника
casting
6
Наведите камеру вашего смартфона, чтобы открыть в приложении
Поделиться
ВконтактеОдноклассникиTelegram
Разместить на сайте
Скопировать ссылкуСкопировано
Скопировать код
Открыть в приложении
Чтобы увидеть режим дополненной реальности в действии:
  1. Установите приложение ARTEFACT для 
  2. iOS или Android;
  3. Найдите выставку «Картины в деталях»
  4. Нажмите на кнопку «Начать просмотр» и наведите камеру на картину;
  5. Перелистывайте картины на компьютере и следите за происходящим на экране смартфона.
 
«Циничные карты» культурный шок в бесплатной онлайн игре!
Мы используем Cookies
Во время посещения данного сайта, Минкультуры России может использовать общеотраслевую технологию, называемую cookie. Файлы cookie представляют собой небольшие фрагменты данных, которые временно сохраняются на вашем компьютере или мобильном устройстве, и обеспечивают более эффективную работу сайта. Продолжая просматривать данный сайт, Вы соглашаетесь с использованием файлов cookie и принимаете условия.
Подробнее об использованииСкрыть
Содержимое доступно только на русском

X

Нашли опечатку?...

%title%%type%